Doğu Ekspresi

(2018)

Seanslarım ve derslerimden ne zamandır nefes alamıyordum. Kars’a trenle gitmeye karar verdim.

Annem ve babamla Türkiye’nin en uzun tren yolculuğuna çıktık. Tren Ankara’nın Irmak ilçesinden tren kalkıyor. Trene gitmek için merkezde ki tren istasyonundan servisler kalkıyor. 25 saatlik tren yolculuğundan sonra Kars Öğretmen Evi’nde kaldık. Akşam yemeği için hemen oranın yakınlarında Hanımeli restoranına gittik. Yöresel müzik eşliğinde yöreye ait yemekler yedik. Ertesi gün Ani Harabelerine gitmeye karar verdik. Ani Harabelerine giden servis merkezden kalkıyor. Otobüsteki herkesle on dakika geçmeden anlaştık ve güzel bir maceraya adım attık. Eğlenerek Ani Harabelerine gittik. Oradan herkesin isteği üzerine Çıldır gölüne gittik. Çıldır gölünde mutlaka balık yiyin. Geri dönüşte ipek yolu kafeye gittik kalenin çevresinde. O kadar iyi insanlar ki mutlaka gidin. Nostaljik bir kafe. Ertesi gün yine hep birlikte Kars merkezi gezdik. Hava şartlarından dolayı hiç etsiz yemeği olmayan bir yer olduğu için bu sefer de çağ kebabı yemeğe gittik. Mutlaka sizde yiyin.  O gece bütün tanıştığımız arkadaşlara güle güle diyerek yolcu ettik. Biz sabahına Sarıkamış’a doğru yol aldık. Eski otogardan minibüsler kalkıyor. Dünya’da Alp dağlarından başka bu kadar kristal kar Sarıkamış’ta var. Kayak yapmanın haricinde Rus evlerini ve eserlerini görmeye gidebilirsiniz. Odun ateşinden pişen tavuk ekmek yemeyi unutmayın 🙂 .

Sarıkamış’ta son otobüs 16 da olduğu için  erkenden Kars’a geri döndük. Son günümüzün akşamını da Kaz Evi’nde kaz eti yiyerek geçirdik. Yağlı bir yemek. Sabah 8 de trene tekrar binerek tekrar 25 saatlik uzun yolculuk yaparak Ankara’ya geri döndüm. Ankara’dan İstanbul’a ucuz uçak bileti bulunca hemen uçakla geri döndüm.