Gürcistan Macerası

12 Ağustos akşamı Gürcistan/Tiflis’e geldim. İlk birkaç gün Rus bir çiftin evinde kaldım. 4 gün boyunca onlarda kaldım. Ne yaptığımı sorarsanız ilk gün akşam geldiğim için onların az türkçeleri benim az rusçam ile sohbet muhabbet ettik. İkinci gün çadır ve uyku tulumu almak için turistik olmayan yerlerde dolaştım ve az rusçam ile pazarlık yaparak güzel birşeyler aldım. Üçüncü ve dördüncü gün eski ve yeni tüm Tiflis’i gezip görmeye çalıştım. Tiflis’ten sonra Kazbegi dağına çıktım. Otostop ve yürüyerek yaklaşık 3000 metreye kadar çıktım. 3 Ukraynalı abinin yanına çadırımı kurdum. Sıfır İngilizceyle sohbet muhabbet ettik. Yemek yapıp yedik. Ukrayna’da yaklaşık 2 ay bulunduğum için daha içtenlikle yaklaştılar. Gece başlayan yağmur sabah sekize kadar yağdı şiddetli rüzgar eşliğinde. Sabah ilk işim abilerle kahvaltı yaptıktan sonra çadırımı toplayıp biraz daha düşük bir rakıma çadırımı kurmak oldu. Kurduğum yerde de  bir gecemi geçirdikten sonra Gori’ye doğru yol aldım. Sterlin’in doğduğu şehir. Gori’den sonra 3 gecemi Kutaisi’de ki yoga salonunda geçirdim. Turistik olan ve olmayan yerleri de gezdikten sonra Mestia’ya doğru yol aldım. Abhazya’ya gidesim vardı ama Gürcistan sınırı kapalı olduğundan dolayı gidemedim. Zugdidi ( Lazların yaşadığı yer) orayı da gördükten sonra çok güzel doğa manzaralarının olduğu Mestia’ya vardım. Çadırımı kurmak için bir yer ararken çok güzel manzarası ve bahçesi olan bir bir Türk lokantasına denk geldim. Rizeli abimizin izin vermesiyle 5 gün boyunca kaldım. Can sıkıntısından bazen garsonluk yaptım. Mestia’da güzel anılar biriktirerek Tiflis’e doğru gece treni yolculuğu yaptım. Trende madem Azerbaycan hala bizden vize istiyor ve ücreti biraz pahalı bende Ermenistan’a giderim dedim ve trenden iner inmez Ermenistan yoluna koyuldum. Ve Ermenistan’a kolayca vardım.